BİLİM ŞENLİĞİNDE GENÇLER HÜNERLERİNİ SERGİLEDİ
127
00:06
18.06.2021

Tübitak 4007 Bilim Şenlikleri kapsamında desteklenmeye hak kazanan ve dün itibariyle açılış töreni düzenlenen Milas Bilim Şenliği'nin ikinci gününde özellikle gençlerin bilim ve sanata yönelik yetenekleri sergilendi. "Köyde Şehirde Kültür Sanat Bilim Her Yerde" teması ile düzenlenen ve bir yılı aşkın süredir büyük emeklerle hazırlanan Milas Bilim Şenliği ikinci gününde öğrenciler önceden belirlenen seanslara göre atölyeleri ziyaret ederek çalışmalarına başladılar.

 

EL SANATLARININ YOĞUNLUKTA OLDUĞU ATÖLYELER İKİNCİ GÜN ÇALIŞMALARINI TAMAMLADI.

 

Okul öncesinden lise öğrencilerine kadar her kademe öğrencilerle birlikte 7'den 70'e vatandaşlarında katılımlarının hedeflendiği Tübitak 4007 Milas Bilim Şenliği projesi kapsamında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Milas Meslek Yüksekokulundaki atölyeler ikinci gününü vatandaşların atölye çalışmalarıyla tamamlandı.

Öğrencilerin yanı sıra vatandaşlarında ilgi odağı olan; İndigo ve Mavi Bitkisel Boyalarla Kumaş Boyama, Atık Gazete Kağıdıyla Sepet Örücülüğü, Kumaş ve Kıyafet Atıklarından Yeni Giysi Tasarımı, Yünden Keçeye Dokunma ve Ebru Sanatı, bilim atölyelerinde atölye liderleri ve rehberler eşliğinde yapılan çalışmalar ile sona erdi.

 

Baltalı Kapı'da ise 'Oyun ve Canlandırma' etkinlikleri yapıldı. Ortaokul öğrencilerinin katıldığı etkinlikte; drama etkinliği, Outdoor etkinliği Baltalı Kapı'da başlayarak atölyede devam etti.

Etkinlikte, boya etkinliğinin adımları, Milas'ın kültürel ve tarihi değerlerinin yer aldığı sembollerin yaşatıldığı 'Eva' (Yumuşak yüzeyi ile köpüksü bir kağıt olarak tanımlanmaktadır) malzemelerden hazırlanan baskı kalıpları ile evden getirilen kullanılmış tişörtlere kumaş boyaları kullanılarak baskı çalışması yapıldı.

 

Öğrencilerin ilgilisini çeken bir atölye de Milas Müzesinde oluşturulan 'Milas'ta Tarihten Kalan İzler' atölyesi oldu. Ortaokul öğrencilerin katıldığı etkinlik, 'Ritimle Masala Evet, Yaratıcı Dramaya Davet' adı verilen atölyede, isim-top ve kuyruk kapmaca oyunu oynanarak başladı. Ardından 'Neredeyim?' etkinliği yapıldı.

Beşerli gruplar halinde öğrencilere müzedeki eserlerin olduğu sayfalar verildi ve bu sayfalardaki eserleri öğrencilerin bulmaları istendi. Kral Hekatomnos ile ilgili hikayenin de anlatıldığı etkinlikte, "Siz kral olsaydınız ülkeniz için neler yapardınız?" gibi sorular öğretmenler tarafından öğrencilere sorularak öğrencilerin düşünmeleri, hayalinde ve beyninde yarattığı kral ve ülkesi ile ilgili öğrencilerin düşünceleri alındı.

Yine beşerli gruplara ayrılan öğrencilere Karya tarihi ile ilgili dörtlükler verilerek bu dörtlükleri ritim ve ezgi kullanarak melodiye dönüştürmeleri istendi.

Milas halısı tanıtımında ise öğrencilere Milas halı motifleri tanıtılması sonrasında Karya tarihi ve zultanit taşı (Milas taşı) ile ilgili masal anlatılırken, masalın bir bölümünden sonra ne olabileceği ile ilgili canlandırmaları istendi. Öğrenciler, Karia alfabelerini kullanarak kelimeler yazdılar ve son etkinlik olarak craft kağıtlarına öğrendikleri ile ilgili anahtar kelimeleri yazıp görselleştirirdiler.

17-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-202117-06-2021

Yayın Tarihi: 18.06.2021