MUĞLA MİLAS İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"Kum Oyunu Terapisi" Eğitimi Düzenlendi...



Müdürlüğümüze bağlı okul ve kurumlarda görev yapan rehber öğretmenlere mesleki gelişimlerini desteklemek ve bu kapsamda müşavirlik hizmeti vermek amacıyla merkezimiz tarafından düzenlenmekte olan etkinlikler kapsamında 18-19 Mayıs 2019 tarihlerinde Sakarya Ortaokulu Salonunda düzenlenen "Kum Oyunu Terapisi Eğitimi" sona erdi. Eğitim sonunda 18 okulumuz ve Rehberlik Araştırma Merkezinde kum oyunu terapisi yapılmaya başlanılmış olup randevu alınarak bu terapiden faydalanılabilinecektir.

Müdürlüğümüz tarafından 21 rehber öğretmenin ve Eğitmen Sezen Cavuldak'ın katılımlarıyla düzenlenen "Kum Oyunu Terapisi";

Özellikle çocuklarla çalışılırken kullanılan bir oyun terapisi tekniğidir. 2 yaşından büyük tüm bireylerle (ergenler, yetişkinlik, çiftler ve aileler) çalışırken kullanılabilir. Kum terapisi, bireye kendi sosyal gerçekliğini ve iç dünyasını yansıtabileceği ve onarabileceği bir 'kumdan dünya' yaratma olanağı verir. Araştırmalar, kum oyunu terapisinin çocuklardaki duygusal ve ilişkisel zorlukların çözümü ile travmaların tedavisinde olumlu sonuçlar yarattığını gösterir.

Kum terapisinin başlıca özelliklerini:

  • Kum, minik nesneler, su ve kum tepsisi veya kum masasıdır. Bu kum tepsisi, terapi odasının minyatür hali olarak düşünülebilir; çocuğa zemini olan ve güvenilir sınırlarla çevrili bir kapsa(n)ma alanı sağlar.
  • Çocuğun kendi iç dünyasıyla iletişim kurmasını kolaylaştırır ve hızlandırır. Böylece kum, hem yumuşak ve kinetik yapısıyla sakinleştirici ve duyusal bir uyaran olur, hem de çocuğu söze dökemediklerini üç boyutlu olarak ifade etmesi konusunda teşvik eder.
  • Oyuncakların küçüklüğü ve çeşitliliği, bu dilin kullanımını kolaylaştırır. Çocuk kum alanını yapılandırdıktan sonra figürleri oynatarak konuşturur ve oyuncaklar oyunun dili olur.
  • Kumla oynarken çocuk önce dağıtır ve dağılır. Böylece içindeki kaosu ve tolere edilemeyen duyguları herhangi birine zarar vermeden deneyimlemiş olur. Weinrib, bu sürece 'iyileşme' adını verir. Zaman içinde çocuk kaosu oluşturan parçaların ne anlama geldiğini anlatmaya başlar ve çözümler üretir. Çocuğun davranışlarının ve duygularının daha fazla farkında olduğu bu sürece 'bilincin genişlemesi' veya 'kişisel büyüme' denir.
  • Kum terapisi, çocuğa kendi başına olduğunda da bir şeyleri nasıl yapılandırabileceği konusunda deneyim kazandırır. Çocuk kum tepsisindeki nesneler üzerinde kontrol kazandığında ve oluşan problemlere çözümler getirebildiğini gördüğünde, kendine güveni gelişecek ve kendiliği güçlenecektir.
  • Kum terapisi, kendine has özellikleriyle temel konuların çalışılmasını sağlar. Çocuğun kumu veya oyuncakları bıraktığı şekilde bulamaması üzerinden kardeş kıskançlığı, dış dünyayı kontrol etme, çıkan duyguları düzenleyebilme konuları sıklıkla çalışılmaktadır. 
  • Kum terapisi, çocuklarla oyun terapisinin bir parçası olarak uygulanmaktadır. Özellikle de ailede kayıpların olduğu, takıntıları olan veya çok çekingen çocuklarla etkili bir terapi yöntemidir.

Eğitimin son gününde düzenlenen kapanış töreninde  eğitim katılımcısı 21 rehber öğretmene İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Akın Coşkun tarafından sertifika verilmesi ve hatıra fotoğrafı çekilmesi ile sona erdi.

22-05-201922-05-201922-05-201922-05-201922-05-201922-05-201922-05-2019

Hisarbaşı Hoca Bedrettin Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi, No6 - 0(252)513 17 73

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.